יצירת קבוצה חינמית בפייסבוק או בוואטסאפ היא דרך פשוטה וחכמה לאסוף אנשים שמתעניינים במה שאתה עושה.

עם הזמן, הקבוצה הזו יכולה להפוך למועדון ידידותי שבו אנשים מרגישים מחוברים אליך – וגם הופכים ללקוחות נאמנים שקונים ממך שוב ושוב. הנה כל מה שאתה צריך לדעת כדי להבין למה זה עובד ואיך לעשות את זה בעצמך.

למה זה עובד?

  • בניית אמון דרך קשר אישי
    כשאתה מדבר ישירות עם אנשים בקבוצה, הם מכירים אותך ומרגישים בנוח איתך – ממש כמו עם חבר. האמון הזה הופך אותם לפתוחים יותר לקנות ממך בעתיד.
  • שיתוף הצעות ישירות
    כשיש לך מוצר או שירות למכור, הלקוחות כבר נמצאים בקבוצה. אתה יכול לספר להם על מה שאתה מציע, והם יקשיבו כי הם כבר מחבבים אותך.
  • גדילה טבעית של הקבוצה
    חברים מרוצים מזמינים חברים נוספים להצטרף. ככה הקבוצה שלך גדלה בלי מאמץ גדול מצידך.

דוגמה מהחיים

תכירו את אלון, מאמן כושר. הוא יצר קבוצת וואטסאפ בשם "אבות בכושר ישראל – אימונים של 30 דקות בבית". בכל יום הוא שיתף טיפ קצר או סרטון אימון. אחרי שלושה שבועות, הוא הציע תוכנית בתשלום שנקראת "מחנה אימונים לאבות" ב-497 ש"ח לאדם. מתוך 143 חברים בקבוצה, 42 הצטרפו – כלומר, הוא הרוויח 20,874 ש"ח מקבוצה חינמית שבנה בעצמו!

איך ליצור קבוצה חינמית משלך

הנה מדריך פשוט שיעזור לך להתחיל:

  1. בחר נושא אחד ברור
    תן לקבוצה שם שקשור למה שאתה מציע. לדוגמה, אם אתה מלמד בישול, קרא לקבוצה "בישול ביתי קל לאימהות עסוקות". ככה אנשים יבינו מיד מה הם מקבלים.
  2. שתף תוכן קטן כל יום
    תן טיפ מהיר, ספר סיפור הצלחה, או שאל שאלה כמו "מה המתכון המהיר שלך לארוחת ערב?". זה שומר על הקבוצה פעילה ונותן לאנשים סיבה לחזור.
  3. הבלט את ההצעה שלך
    אם יש לך משהו למכור, כתוב פוסט ותצמיד אותו לראש הקבוצה. ככה כל מי שנכנס יראה את ההצעה שלך מיד.
  4. דבר עם הקבוצה בשידור חי או ענה על שאלות
    פעם בשבוע, עשה שידור חי קצר או ענה על שאלות של חברים. זה מראה שאתה שם בשבילם ועוזר להם להרגיש קרובים אליך.
  5. הפוך חברים ללקוחות
    אחרי שנתת ערך בחינם והם סומכים עליך, הצע את המוצר או השירות שלך. סביר להניח שהם יגידו כן כי הם כבר מעריכים אותך